כיצד עירייה מתמודדת עם טיפול במתן הנחות לכ-50% מתושביה?
כל רשות מקומית מתמודדת עם סוגיות של גבייה, ונדרשת לתת מענה אישי לצרכים המיוחדים של הקהילה. כזו היא גם עיריית אלעד, הזקוקה למערכת גבייה יעילה ונגישה עבור התושבים.
חברת EPR, בשיתוף עם מחלקת הגבייה, פיתחה עבור עיריית אלעד מערכת מותאמת אישית העונה על האתגרים הייחודיים של העיר.
האתגרים של עיריית אלעד
העיר אלעד נוסדה במסגרת פרויקט יישובי הכוכבים. בתחילה בתור מועצה מקומית, אך תוך זמן קצר הפכה לעיר הממשיכה לגדול ולהתפתח בקצב מהיר.
לעיר צביון דתי - חרדי, והיא תוכננה במיוחד על מנת לענות על הצרכים של ציבור זה - תכנון הדירות, מבני הציבור ותשתיות התחבורה הציבורית תוכנן עבור הצרכים המיוחדים של האוכלוסיה החרדית.
אכלוס היישוב החל בשנת 1998, ומאז העיר גדלה בקצב מהיר. כיום בעיר אלעד למעלה מחמישים אלף תושבים, וקצב גידול של 1.4% בשנה. זוהי אחת הערים הצפופות בישראל, ומרבית אוכלוסיית העיר חרדית.
כמחצית מתושבי העיר זכאים להנחות בארנונה, דבר היוצר עומס גדול על ניהול מערך הגבייה של העיר. מחלקת הגבייה של העירייה נדרשת לתת מענה לכל משפחה, ועד היום עשתה זאת באמצעות ערמות של טפסים, ניירות וקלסרים.
צורת העבודה המיושנת הפכה את תהליך הגבייה למסורבל; הדבר הקשה על העירייה ופגע באיכות השירות לתושב. התושבים נדרשו להשקיע זמן רב במילוי טפסים, ועובדי העירייה השקיעו אנרגיה רבה בעיבוד המידע.
על מנת לשפר את פעילות מחלקת הגבייה ואת השירות לתושב, העירייה חיפשה אחר מערכות טכנולוגיות מתאימות. עיריית אלעד ניסתה שתי מערכות שונות, אך במהרה הבינה כי הפתרונות הקיימים בשוק אינם מעניקים פתרון מספק עבור הצרכים הייחודיים של הקהילה.
לאחר האכזבה מהמוצרים הקיימים בשוק, שי ,מנהל הגבייה של העירייה, פנה לחברת EPR ושיתף אותנו בחזון שלו. השאיפה שלו הייתה להביא את הקידמה הטכנולוגית לעיר, ולשפר את מערך הגבייה והשירות לתושב.
מערכת עירונית מותאמת לצורכי הקהילה
עיריית אלעד נזקקה למערכת המאפשרת לקבל ולעבד בקשות רבות של האוכלוסייה המקומית - מערכת המאפשרת לתושבים למלא ולהגיש טפסים בקלות. זו חייבת להיות מערכת פשוטה וקלה לשימוש עבור התושב, ויעילה גם לצורך ניהול מערך הגבייה והתקשורת מול התושב.
חברת EPR , יחד עם העירייה, אפיינה ופיתחה מערכת הנחות ייחודית מבוססת web; המערכת פותחה על סמך ניסיונה העשיר של החברה בעבודה מול רשויות מקומיות, והותאמה לצרכים הקהילתיים של עיריית אלעד.
כמו בכל תהליך הטמעה של מערכות טכנולוגית, ההתחלה כללה חבלי לידה ואתגרים שונים. אך במהרה המערכת הפכה להצלחה גדולה:
שיפור משמעותי בשירות לתושב וקיצור זמן מתן התשובה על גובה ההנחה.
עבודת פקידי העירייה התייעלה מאוד – תהליך מלא "ללא נייר".
האוכלוסיה החרדית מרבה להשתמש באינטרנט, אך דפוסי השימוש שונים מכלל הציבור. ועל מנת לתת מענה לצורכי האוכלוסיה, החברה למדה את דפוסי השימוש והתאימה את המערכת לקהילה המקומית.
רוב הציבור החרדי אינו מחזיק חיבור אינטרנט בביתו, ועיקר הגלישה נעשית באמצעות טלפונים סלולרים כשרים. ולכן על מנת לאפשר גישה קלה ונוחה, החברה התאימה את מערכת הדסקטופ גם עבור הסלולר.
תושבי אלעד מרגישים את השינוי
לאחר הטמעת המערכת תושבי אלעד, כמו גם מחלקת הגבייה, הרגישו את השינוי. אם בעבר התושבים נדרשו להגיע באופן פיזי ולהגיש טפסים, היום הם יכולים לעשות זאת בצורה דיגיטלית - דבר המקל גם על התושבים וגם על עובדי הגבייה.
המערכת מקבלת את הבקשות ובכוחה לחשב באופן אוטומטי את גובה ההנחות. לכל אורך ההליך התושבים יכולים לעקוב אחר סטטוס הבקשה, וגם לתקשר ביעילות מול פקידי מחלקת הגבייה בעזרת המערכת.
ההנחה מוזנת אוטומטית במערכת הגבייה של EPR, אשר מותקנת ב75 רשויות במדינת ישראל ובכך סוגרת מעגל בתהליך דיגיטלי מלא המתחיל בבקשת התושב ומסתיים במערכת האופרטיבית בשטח.
שיתוף הפעולה מוכיח כי באמצעות מתן פתרונות טכנולוגיים בהתאמה אישית, ניתן לשפר את פעילות הרשויות המקומיות והשירות לתושב.
Comentários